Podul de la Brăila: Un exemplu strălucitor de incompetență tehnică?
Într-o lume în care avansul tehnologic pare să nu aibă limite, România se confruntă cu un paradox incredibil. Podul de la Brăila, o lucrare de infrastructură esențială pentru dezvoltarea economică a țării, se dovedește a fi un exemplu strălucitor de incompetență tehnică. În ciuda faptului că proiectul a fost realizat de o companie de renume internațional, WeBuild, soluția tehnică pentru carosabil s-a dovedit a fi un eșec total. Asfaltul a fost schimbat de trei ori și totuși, problemele persistă.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în fața unui dezastru tehnic
Într-un interviu recent, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a încercat să explice situația dezastruoasă în care se află podul de la Brăila. Acesta a menționat că soluția tehnică pentru carosabil, care a venit din partea privată, nu este una bună. Deși a fost dat de trei ori jos până acum, problema persistă. Sistemul de prindere dintre asfalt și pod nu face priză, ceea ce duce la deteriorarea rapidă a carosabilului.
Statul italian, acționar în WeBuild, implicat în rezolvarea problemei
Grindeanu a dezvăluit că a discutat problema cu vicepremierul Italiei, care este și ministru al Transporturilor, întrucât statul italian este acționar în firma WeBuild. În urma acestor discuții, conducerea WeBuild a venit la București pentru a găsi o soluție la această problemă. Ministrul speră că până la sfârșitul acestei săptămâni, compania va veni cu o nouă soluție tehnică, pe banii lor, pe care o așteaptă să o implementeze.
Acuzații de incompetență și lipsă de respect pentru români
În cadrul aceluiași interviu, Grindeanu a fost acuzat că a preluat de la constructor o jignire la adresa românilor, sugerând că aceștia sunt de vină pentru starea carosabilului deoarece circulă cu camioane grele. Ministrul a negat aceste acuzații, subliniind că există restricții de tonaj pe podul de la Brăila și că majoritatea românilor respectă aceste restricții.
Grindeanu și elicopterul: O metodă eficientă de a supraveghea lucrările?
În ciuda criticilor, Grindeanu a apărat utilizarea elicopterului pentru a vizita diferite șantiere. Acesta a explicat că elicopterul este de la RAAPPS și că pilotii trebuie să își facă orele de zbor, indiferent dacă elicopterul este utilizat de el sau de alți miniștri. În plus, a subliniat că această metodă îi permite să viziteze 5-6 șantiere într-o singură zi, ceea ce este esențial într-o perioadă în care în România sunt în execuție aproape 900 de kilometri de autostradă și drum expres.
Viitorul lui Grindeanu ca ministru al Transporturilor
În ciuda provocărilor cu care se confruntă, Grindeanu a afirmat că nu își dorește să mai fie ministru al Transporturilor dacă PSD va câștiga alegerile. În schimb, acesta se concentrează pe obiectivul său de a da în circulație 400 de km de autostradă și drum expres până la sfârșitul mandatului său.
Sursa: Realitatea.net