Explozie pe piața auto din România: Creștere spectaculoasă a înmatriculărilor
Iunie 2024 a marcat un moment de cotitură pentru piața auto din România. Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat o creștere semnificativă de 62% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, cu un total de 21.358 de unități, potrivit datelor furnizate de ACAROM, Asociația Constructorilor de Automobile. În primele șase luni ale anului 2024, numărul de autoturisme noi înmatriculate a atins cifra de 82.505 unități, reprezentând o creștere de 12% față de perioada similară din 2023, când s-au înregistrat 60.472 de unități.
Brandurile românești, preferatele românilor
Brandurile autohtone continuă să fie în topul preferințelor românilor, cu Dacia în fruntea listei. Această performanță remarcabilă subliniază încrederea sporită a consumatorilor în economia națională și reflectă politicile economice favorabile, precum și măsurile guvernamentale care au contribuit la creșterea puterii de cumpărare a populației.
Creștere și pe piața autoturismelor second-hand
În ciuda performanței impresionante a pieței de autoturisme noi, piața autoturismelor second-hand nu a fost lăsată în urmă. În primele șase luni ale anului 2024, numărul de autoturisme second-hand înmatriculate a totalizat 151.546 de unități, cu o creștere de 22% față de aceeași perioadă din 2023, când s-au înregistrat 123.443 de unități. În iunie 2024, numărul de mașini second-hand înmatriculate pentru prima oară în România a ajuns la 25.550 de unități, marcând o creștere de 2% față de aceeași lună a anului anterior.
Topul mărcilor de autoturisme noi
Pe segmentul autoturismelor noi, clasamentul mărcilor pentru primele șase luni din 2024 este condus de Dacia, cu 26.018 unități înmatriculate. Următoarele locuri sunt ocupate de Toyota (7.088 unități), Renault (5.811 unități), Skoda (5.779 unități) și Hyundai (4.852 unități). Alte mărci de renume care au avut o prezență notabilă pe piață includ Volkswagen (4.677 unități), Ford (3.630 unități), Suzuki (2.878 unități), Mercedes (2.695 unități) și BMW (2.505 unități). Această diversitate a mărcilor reflectă preferințele variate ale consumatorilor români și accesibilitatea sporită la diverse modele, favorizată de stabilitatea economică și creșterea puterii de cumpărare.
Sursa: Realitatea.net